ok!
★★★★★
9.2 op basis van
2529 beoordelingen

Zeg hier direct Scarlet op
We hebben 2.942.941 opzeggingen verwerkt. Lees hier enkele ervaringen van onze gebruikers
ok!
Alles werd via opzeggen.be netjes opgezegt
Zie hierboven
Geen gedoe met brieven, omslagen, postzegels. Gewoon via website, opzeggen, één mailtje, bevestigen, en klaar
Goede ervaring mijn dank
Zeer vlot verlopen!
Goed op tijd. Geen problemen gehad.
Ik vondt het online ben ben zeer tevreden dat het gelukt was. Kreeg drie dagen later dat mijn opzegging goed onvangen was Anja
Zoals in 1 zin omschreven vlotte regeling
Snelle en correcte afhandeling
Opzeggen.be is er voor de consument, of zoals onze slogan aangeeft: 'Power to the Consumer'. Dat betekent dat wij organisaties aanspreken op hun werkwijze als deze niet in het belang is van de consument. Wij gaan onderzoek doen naar de mogelijkheden en zullen jou hiervan op de hoogte houden. Hopelijk kunnen consumenten weer snel en eenvoudig opzeggen bij Scarlet!
Niet mogelijk? Je kunt natuurlijk je opzegbrief genereren en gratis downloaden, dus daarmee ben je nog steeds geholpen. Stuur deze opzegging vervolgens met je bij Scarlet.be bekende e-mailadres naar vraag@scarlet.be en je opzegging wordt verwerkt, zo heeft Scarlet.be ons laten weten (zie hieronder het bericht van 17 januari 2020). Dus geen stress, je opzegging bij Scarlet kan nog steeds eenvoudig geregeld worden met opzeggen.be. Ervaar je toch problemen met Scarlet met hierboven genoemde aanpak? Laat het ons weten, want Scarlet is één van de organisaties die onze volle aandacht krijgen. We zijn met onze juristen aan het bekijken of de door Scarlet gehanteerde aanpak in overeenstemming is met hun eigen algemene voorwaarden en met wetgeving zoals deze geldt voor organisaties die zich richten op consumenten.
Geachte, In het kader van een opzeggingsaanvraag heeft Scarlet de verplichting om zijn klanten te identificeren vooraleer er overgaan wordt tot de verwerking van de opzegging. Als het e-mailadres waarmee de opzegging verstuurd werd niet overeenkomt met het e-mailadres dat wij voor onze klant kennen, moeten we meer informatie vragen om de klant met zekerheid te identificeren. We begrijpen dat uw website consumenten wil helpen met hun opzegging (door de communicatie in hun plaats te genereren) maar onze procedure is tot stand gekomen om onze klanten te beschermen. Omdat consumenten uw platform gebruiken om een brief te versturen, kunnen wij onmogelijk overgaan tot een sluitende identificatie van onze klant. Hierbij bevestigen we dat we onze procedure niet zullen wijzigen. Wij kunnen een aanvraag tot opzegging niet aanvaarden zonder de klant geïdentificeerd te hebben. De klant heeft de mogelijkheid om zijn diensten op eenvoudige manier op te zeggen:
Beste medewerker van Scarlet, Met verbazing hebben wij onderstaand bericht gelezen. Jullie geven hierin aan dat jullie geen opzeggingen via opzeggen.be meer accepteren. Wij willen jullie erop wijzen dat jullie bericht en artikel 4.3 van jullie eigen algemene voorwaarden, niet in overeenstemming zijn. Wij denken dat opzeggingen via opzeggen.be altijd zonder enige belemmering door jullie verwerkt kunnen worden, aangezien de opzegger voor onze dienstverlening een gering bedrag betaalt. Deze betaling zorgt ervoor dat misbruik niet voor zal komen en dat wij ten allen tijde in staat zijn om de identiteit van de opzegger te achterhalen. Misbruik van onze opzegservice is dan ook nagenoeg uitgesloten. Graag verneem ik jullie reactie op bovenstaande. Mochten wij binnen 5 werkdagen niets van jullie vernemen op bovenstaande, dan zullen wij onze jurist vragen deze casus verder op te pakken en uit te werken. Wij zullen deze gang van zaken verder ook gaan communiceren naar onze doelgroep, om hen erop te wijzen dat opzeggen bij Scarlet extra moeilijk gemaakt wordt. Ons inziens is dit interessante informatie voor consumenten om mee te nemen in de overweging om klant te worden bij Scarlet. Voordat wij deze communicatie zullen verspreiden zullen wij uiteraard jullie de mogelijkheid geven om hier jullie standpunt op te geven, zodat dit meegenomen kan worden in de communicatie. Ik hoop spoedig van jullie te horen. Met vriendelijke groet, Kees van Nuland Opzeggen.be
Beste klant, Het spijt ons maar we kunnen je opzegging voorlopig niet behandelen. Vanwege de privacy van klanten behandelen wij geen opzeggingen via opzeggen.be. Waarom doen we dit? We begrijpen dat dit voor jou een extra stap is om je abonnement op te zeggen. Maar we doen dit om te vermijden dat eender wie zomaar eender welk abonnement kan opzeggen. Wat nu? Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel doe je de opzegging zelf op mijn.scarlet ofwel bezorg je ons een e-mail met een copy van de voorkant van je identiteitskaart. De identiteitskaartgegevens (naam, voornaam, etc.) moeten overeenkomen met de gegevens waarover wij beschikken. Vriendelijke groeten, Scarlet klantendienst